10 Nov Investeren in uitzendkrachten loont

Investeren in uitzendkrachten loont

Categorie: Artikelen

Om uitzendkrachten duurzaam inzetbaar te laten zijn en blijven, is door uitzendorganisatie Olympia en A.S. Watson een uitgebreid inwerktraject voor uitzendkrachten opgezet.


“Onze bedrijfsfilosofie is dat wij uitzendkrachten precies hetzelfde behandelen als onze vaste medewerkers” zegt Menno Dijkstra, operations manager bij A.S. Watson. Vanuit het grootschalige distributiecentrum in Heteren worden de winkels van Kruidvat, Trekpleister en Prijsmepper in Nederland, België en Frankrijk bevoorraad. “Vanuit die filosofie hebben we samen met Olympia een intensief inwerktraject opgezet.”


Dat inwerktraject begint eigenlijk al voordat de uitzendkracht aan de slag gaat, vertelt Eugenie Kroot, inhouse ondernemer bij A.S. Watson. “Geïnteresseerde uitzendkrachten krijgen altijd eerst een rondleiding. Bevalt de werkplek niet, dan kunnen ze zich terugtrekken. Maar dat gebeurt niet vaak.” Op hun eerst werkdag worden alle uitzendkrachten oor medewerkers van Olympia naar hun werkplek begeleid. Kroot: “Iedere dag krijgen de teamleiders van ons een overzicht van nieuwe uitzendkrachten, zodat er een adequate begeleiding mogelijk is.” Vervolgens start het daadwerkelijke inwerken. Kroot: “De duur daarvan verschilt per afdeling. Sommige werkzaamheden zijn complex, andere minder complex. Dat bepaalt of je een opleiding van één dag of vijf weken krijgt.” Na twee weken volgt standaard een beoordelingsgesprek met de uitzendkracht. Na vier weken volgt wederom een gesprek met de teamleider. 


Voor meer informatie zie; Uitzendwerk September 2017. 
 

Functiegroepen